Co
Výhoda fulfillmentu je značná úspora nákladů. Jedná se například o pronájem celého skladu, mzdy zaměstnanců a mnohdy zbytečně drahé poštovné. Fulfillment ale také není zadarmo. Cena za tuto službu se odvíjí například od váhy zboží a velikosti prostoru, který je potřeba pro skladování. Konkrétní příklady včetně rozpisu nákladů přehledně uvádí na svých stránkách firma ELMS Service.
Služby fulfillmentu je možné rozdělit na tyto dvě hlavní části:
Skladování
Do sekce skladování patří nejen příjem a výdej zboží podle objednávek, ale také pravidelné inventury, při kterých se kontroluje stav zásob a ten se posléze reportuje klientovi. Také probíhá výběr vhodného materiálu pro zabalení zboží a následuje polep etiketami, který je důležitý pro přehlednost a pořádek.
Vyřízení objednávek
V této části se fulfillment stará zpracování objednávek, což zahrnuje zejména balení zboží, tisk faktur a štítků s adresou konečného zákazníka. V případě, že nastanou komplikace a objednávka je buď reklamována nebo nevyzvednuta - měl by se o celou situaci opět postarat fulfillment.
Fullfilment v praxi
Nejprve je potřeba technické napojení. To se provádí nejčastěji přes API (zkratka pro Application Programming Interface) jedná se systém, který umožňuje jednoduchý přenos informací o objednávkách od obchodníka do firmy poskytující fulfillment. Každý obchodník by měl dostávat pravidelný report, kde najde přesný rozpis toho, za co doposud zaplatil a jaký je stav jeho zásob ve skladu.
Obchodník se tedy stará pouze o to, aby bylo na skladu vždy potřebné množství zboží pro rozesílání. Má online přehled o svých objednávkách a měl by vidět v jaké fázi se konkrétní objednávka právě nachází. Největší výhodu vidíme v úspoře času, která díky využitím fulfillmentu vznikne. Obchodník se tak může ve větší míře věnovat rozvoji svého podnikání, nebo třeba odjet na dovolenou - o vše je postaráno. 🙂