Jak prodat auto přes internet: 7 kroků k úspěchu

Prodej ojetiny na vlastní pěst se v dnešní době může zdát jako hračka, opak je ale pravdou. Počítejte s tím, že strávíte nějaký čas přípravou auta na prodej i hledáním kupce, které se mnohdy protáhne na několik měsíců. Na internetu si navíc potenciální zájemci zvlášť všímají fotografií, stavu auta a mnohdy i více smlouvají o ceně. Přečtěte si naše tipy, jak prodat staré auto online a bez větších zádrhelů.

Prodej auta přes inzerát má tu výhodu, že máte celý proces skutečně pod kontrolou. Na internetu je spousta míst, kde ho potenciálním kupcům můžete nabídnout – od běžných inzertních webů po sociální sítě nebo aukční portály, jako je Aukro.

Nechte si auto zkontrolovat v servisu

Než auto nabídnete k prodeji, musíte vědět, v jakém technickému stavu je. Ze všeho nejdříve si proto nechte ojetinu zkontrolovat v servisu, a to včetně podvozku a rozvodů. Pokud budou nutné nějaké větší opravy, pusťte se do nich a klidně pak tyto výdaje promítněte do finální ceny auta. Samozřejmostí je pak výměna oleje, kontrola všech kapalin a baterie nebo údržba klimatizace.

Unsplash.com

Auto důkladně umyjte

Pokud něco při prodeji auta opravdu není radno podceňovat, pak je to jeho vzhled. Pořiďte si arzenál autokosmetiky a věnujte čas očistě vozu. Důkladně umyjte auto nejen zvenku, ale pečlivě také vyčistěte jeho interiér včetně sedaček a kufru. Nezapomeňte na vycídění kol, pneumatik, motorového prostoru a důkladné voskování na konec. Věřte, že tato investice času se vám při prodeji mnohonásobně vrátí. Vůz zbavte také veškerých osobních doplňků, jako jsou nálepky, sluneční clony nebo držáky na kelímky. Možná vám tyto věci přijdou praktické, kupující ale většinou dávají přednost minimalismu.

Fotky jako z katalogu

První dojem hraje při prodeji auta prim. A takové inzertní fotografie vydají za stovky slov. Kupující se podle nich prakticky během vteřiny rozhodne, zda ho vůz zajímá a inzerát rozklikne, či naopak. Takže čím lépe auto vyfotíte, tím dříve ho možná prodáte. A jak by takové reprezentativní fotografie měly vypadat?

  • Vůz foťte ideálně bezprostředně poté, co ho omyjete a navoskujete.
  • Nefoťte auto při špatném počasí. Foťte buď brzy dopoledne, nebo pozdě odpoledne, kdy je pro focení ideální světlo.
  • Auto foťte samostatně, bez rušivého pozadí a rozhodně ne v obklopení dalších vozů na parkovišti.
  • Vyfoťte vůz ze všech stran – přední kapota, kufr, obě boční strany i všechny čtyři rohy.
  • Nezapomeňte ani na interiér, vyfoťte palubní desku, přístrojovou desku, přední i zadní sedadla, vnitřní část kufru a samozřejmě motor.
  • Pokud má auto nějaké nedostatky, například zrezivělé blatníky, i ty vyfoťte.
Unsplash.com

Dobře napsaný inzerát půl úspěchu

Dobře napsaný a detailní inzerát na prodej vozu je skutečně půlkou úspěchu. Kromě uvádění pravdivých údajů si dejte záležet také na pravopisu a stylistice. Projev plný gramatických chyb a nelogických obratů nepůsobí důvěryhodně. V textu se vyvarujte tučných písmen, vykřičníků a slov psaných se zapnutým Caps Lockem. Pokud psaní není vaše parketa, pročtěte si jiné inzeráty na auta a inspirujte se jimi pro formulaci toho svého. A jaké údaje by v inzerátu rozhodně neměly chybět? Především:

  • rok výroby,
  • výrobce,
  • původ vozidla,
  • přesný počet najetých kilometrů,
  • typ převodovky,
  • druh paliva,
  • počet předchozích majitelů,
  • servisní historie auta včetně VIN kódu,
  • informace o základní i doplňkové výbavě,
  • cena a možnosti platby.

Historie bez slepých míst

V otázce historie vozu buďte vždy otevření. Uveďte pravdivě počet najetých kilometrů i to, jaké opravy má auto za sebou. Jakmile máte inzerát sepsaný, připravte si také veškerou dokumentaci k vozu – servisní knížku, protokoly z STK, výsledky z měření emisí nebo faktury ze servisu či z nákupu náhradních dílů, na které ještě platí záruka. Je pravděpodobné, že vážní zájemci budou chtít zaslat naskenované kopie těchto dokumentů. V transparentním inzerátu by nakonec neměl chybět ani VIN kód, což je takové rodné číslo každého automobilu. Pouze s tímto údajem si mohou případní zájemci ověřit servisní historii vozidla i to, zda není kradené.

Unsplash.com

Jak nastavit cenu auta a neprodělat?

Smlouvání o ceně je součástí každého prodeje přes internet. Vždy si ale předem ujasněte, pod jakou cenovou hranici nepůjdete. A jak cenu vlastně stanovit? Navštivte největší portály s prodejem ojetých aut a na každém z nich si proveďte malý průzkum. Udělejte si výběr aut ze stejné modelové řady, která mají podobný počet najetých kilometrů, stejný rok výroby a převodovku. Jakmile takto vyselektujete 10 až 20 aut, vypočítejte si průměrnou cenu.

TIP: Handrkování se o slevu jako na tržišti není nic pro vás? Na Aukro.cz si jako prodejce můžete vybrat ze dvou typů nabídky. „Kup teď“ je označení inzerátu, v němž uvedete pevnou cenu zboží, zatímco nabídka s přihazováním je aukce, u které stanovíte počáteční cenu a zájemci pak přihazují.

Jak prodat staré auto? Jednejte na rovinu

Ze zákona prodejce automobilu ručí za vady, které auto mělo již v době prodeje. Skrývat nějaké nedostatky vozidla se proto určitě nevyplácí. Jakmile totiž kupec zjistí, že je auto bourané nebo že odcházejí brzdové destičky, může po vás v případě zatajení těchto informací vymáhat vrácení části peněz. Nedostatky a drobné vady jsou u ojetých aut naprosto běžné, je proto férové nic neskrývat a na rovinu zájemcům říct, na kolik je tyto opravy v budoucnu vyjdou.

1 Hvězda2 Hvězdy3 Hvězdy4 Hvězdy5 Hvězd (3 hlasů, průměr: 4,33 z celkem 5 hlasů)
Loading...