Rozhovor: Nové Aukro apky jsou hladové po nápadech zákazníků

V březnu Aukro vydalo novou mobilní iOS aplikaci a o pár týdnů později se k ní přidala i verze pro Android. Na to, jaké novinky aplikace přinesla, a jak na ně reagují zákazníci, jsme se ptali produktového manažera mobilních aplikací pro Aukro Lumíra Kunze. 

Proč Aukro vydalo nové aplikace?
Hlavním důvodem je stavba nového Aukra (psali jsme o něm tady). Přemístění dat ze staré polské platformy na novou se logicky týká i mobilních aplikací. Ty teď mají před webem trochu náskok, protože dostaly novou "karoserii" a s ní i nové možnosti. Uživatelé mohou  například dokončit nákup přímo v mobilu u inzerátů, které mají platbu bankovním převodem na účet prodejce. Záměrně ale říkám, že ten náskok je malý, protože systém, na kterém aplikace fungují, je i nadále původní. Tak to bude až do doby, než se v létě přesune web Aukra. S ním pak můžeme kompletně přesunout i vnitřek aplikací.

Co se pro uživatele aplikací změní až se definitivně odpojí od staré platformy? Pocítí to nějak?
Změní se infrastruktura, na které aplikace běží. Z pohledu běžného uživatele by to aplikaci mělo zrychlit, protože stávající API napojení není ideální. Kromě rychlosti nás teď toto napojení trochu limituje i z pohledu technických výpadků, nad kterými nemáme kontrolu. Například hned druhý den po spuštění Android aplikace mohli zákazníci jeden výpadek zaznamenat. Kromě webu se citelně dotkl i apek. Za něj se zákazníkům omlouváme.

Hodně nám pomáhá, když zákazníci přicházejí s vlastními návrhy a hlásí chyby. Díky tomu jsme mohli první aktualizaci vydat už za 24 hodin od vydání aplikace.

V čem ještě, kromě toho, že je možné dokončit nákup přímo v mobilu, je nová verze lepší?
Nové aplikace dostanou naprosto jinou péči než ty předchozí, které se měnily jednou za dva měsíce. Aktualizace budou v prvních týdnech a měsících častější než doposud a chceme, aby se na nich výrazně podíleli i naši uživatelé. S nimi budeme komunikovat prostřednictvím nové funkce, která zjednodušuje zpětnou vazbu zákazníků. Stačí, když má uživatel spuštěnou aplikaci, zatřese telefonem a do formuláře napíše návrh na vylepšení nebo problém. Konstruktivní nápady a návrhy velmi vítáme. Zatím nám jich došlo pár set a postupně je budeme přidávat do dalších verzí, které připravujeme. Dobrým příkladem je funkce Sledované, která v první verzi nové iOS aplikace z technických důvodů chyběla a na základě připomínek se nám nakonec podařilo sledované do iOS apky vybojovat a funkci přidat. V nové verzi android apky se tato funkce objevila automaticky.

aplikace_mobilni_aukro_android

Nová aplikace má nový vzhled a umožňuje zákazníkům dokončit nákup přímo v mobilu u inzerátů, které nabízejí platbu bankovním převodem na účet prodejce

Jaké jsou první ohlasy na novou aplikaci? Na první pohled se změnila grafika aplikace. Co na ni uživatelé říkají?
Některým zákazníkům se líbí, jiným ne. Změnou prošlo i boční menu, které doporučují společnosti Google i Apple. Ty vycházejí z toho, že čím dál větší oblibě se těší smartphony s většími obrazovkami a na těch je spodní menu pro uživatele pohodlnější. Osobně si myslím, že aplikace nemůže stát na místě a je potřeba ji posouvat kupředu. A to po stránce designu i funkcí.

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT  Hodinky PRIM: S netradičními požadavky se setkáváme často

Jak proběhlo spuštění nové aplikace? Zaznamenali jste nějaké problémy?
Obecně je velmi těžké vydat na první dobrou aplikaci, která bude fungovat na 100 procent. Problémem bývá třeba to, že nové apky často padají. A nevyhnulo se to ani nám. Když jsme například v březnu vydali novou iOS aplikaci, napočítali jsme až 16 % aktivit, které vedly k pádu při používání apky. Dneska je to už jen 0,5 %. Podobné to bude i u Android aplikace. Hodně nám pomáhá, když uživatelé chyby hlásí. Díky tomu jsme mohli první aktualizaci s nejvíce hlášenými chybami vydat už 24 hodin od vydání aplikace. A další vylepšení budou následovat v nejbližších dnech.

aplikace_mobilni_aukro_android_

Aktualizovaná verze iOS aplikace a nová verze Android aplikace obsahuje i oblíbenou funkci Sledované

Jaké novinky plánujete do budoucna?
Asi největší očekávanou novinkou bude spuštění notifikací před skončením aukce. Tuto funkci bychom chtěli představit v blízké době. Žádaná je i možnost vystavování zboží přes apku. Ta by měla být dalším logickým krokem, ale nechci v tomto okamžiku slibovat, kdy to bude. Do té doby mohou prodejci využít k vystavení na Aukru Střelto aplikaci.

vert01

Stáhněte si aplikaci pro váš telefon

pro nákup na Aukru >> Aukro Android | Aukro iOS <<

pro prodej na Aukru >> Střelto Android | Střelto iOS <<

1 Hvězda2 Hvězdy3 Hvězdy4 Hvězdy5 Hvězd (13 hlasů, průměr: 2,00 z celkem 5 hlasů)
Loading...