Obrázková revoluce přinese větší prodeje a hezčí Aukro

Dobrá fotka prodává. Na tom není nic překvapivého. Překvapivé je, kolik prodejců si neuvědomuje, jak svým nevhodným zobrazením zboží snižuje jeho prodejnost. Proto jsme se rozhodli zavést nové standardy pro fotografie zboží. Jaké? A proč z toho budou profitovat hlavně prodejci? To se dozvíte z článku.

Představte si, že přijdete do obchodu a v klidu se chcete podívat na vybrané zboží. A přesně v tom okamžiku, kdy se potřebujete soustředit na váš budoucí nákup, začne prodavač povykovat, že zboží je v akci, že je to top kvalita, český výrobek, že k nákupu dostanete dárek, záruku navíc, garanci nejnižší ceny atd. Zkrátka vás pořádně vykolejí a svým pouťovým výstupem doslova vyžene ke konkurenci.

A přesně to se stává i kupujícím na Aukru. Stačí se podívat na fotografie zboží. Často se stane, že v okamžiku, kdy kupující rozklikne náhledový obrázek, aby si zboží lépe prohlédnul, začnou se na něj z fotky doslova sypat informace, které ho v daném okamžiku vůbec nezajímají - ať už je to informace o slevě, prodejci, o značce nebo jen vykřičený a navíc úplně zbytečný rámeček.

Takovým obrázkům brzy na Aukru odzvoní

Takovým obrázkům brzy na Aukru odzvoní

Proto jsme se rozhodli, že vytvoříme nový standard pro obrázky zboží na Aukru, který bude ukotvený i v našich obchodních podmínkách. Máte-li e-shop a využíváte služeb některého z tuzemských srovnávačů cen, je pro vás čistý obrázek bez dalších grafických prvků samozřejmostí. A od těchto zvyklostí je už jen krůček k tomu, čeho chceme dosáhnout na Aukru.

Nová pravidla pro fotografie zboží

  • Nová pravidla jsou závazná pro miniatury obrázků (první fotografie v nabídce).
  • Fotografie neobsahují žádné přidané grafické prvky, ikony nebo vodoznak.
  • Fotografie nekazí grafické rámečky a další ozdobné prvky.
  • Na fotografiích není žádný reklamní obsah jako jsou loga, slogany, výzvy k nákupu.
  • Zakázaným obsahem jsou informace o prodejci nebo jeho eshopu.
  • Značka nebo logo produktu může být zobrazeno přímo na daném zboží, nikoliv mimo produkt. 

Další nezávazná doporučení:

  • Ideální je, pokud je pozadí fotografie bílé nebo alespoň se světlým pozadím. Pomoci zbavit se nevhodného pozadí vám mohou tyto programy: https://clippingmagic.com/, https://www.malabi.co/#/.
  • V případě, že prodáváte například oblečení, upřednostněte produktové fotky bez figurín či modelek. Lifestylové fotky mohou také být součástí nabídky, ale ne v miniatuře.

 

Lepší fotky zpřehlední Aukro a zvýší prodeje

  • Dobrá fotografie zvyšuje šanci na úspěšný prodej až o 12 %*. Některé studie uvádějí i vyšší čísla.
  • Hlavním smyslem fotografie je představit kupujícím opravdovou podobu zboží. Pro další informace o produktu či prodejci jsou vyhrazená jiná místa v rámci detailu nabídky.
  • S jednotným pozadím budou produkty lépe vypadat ve výsledcích vyhledávání.
    Dané fotografie jsou standardem na trhu, který podporují i největší české srovnávače zboží Zbozi.cz a Heureka.cz (tady si můžete přečíst pravidla pro fotografie na Heureka.cz). Pokud prodáváte módu, můžete se inspirovat pravidly například pro Glami.cz.

 

Co z toho budou mít prodejci? Třeba promo na Seznam.cz

Jak už jsme zmiňovali, kvalita obrázku může mít nezanedbatelný vliv na úspěšnost prodeje. Každý prodejce by proto měl chtít co nejlepší obrázky. Ale máme ještě jeden důvod. Už teď je na Aukru spousta prodejců, kteří nově zaváděné standardy splňují a díky tomu mají privilegium, že jejich nabídky promujeme na největším českém vyhledávači Seznam.cz. Pokud chcete mezi ně patřit a mít promované nabídky na Seznamu, které za vás platí Aukro, stačí splnit tyto body:

  1. Ověřte si, že vaše fotky odpovídají novým standardům obrázků: fotografie neobsahují žádné přidané grafické prvky, ikony nebo vodoznak; fotografie nekazí grafické rámečky a další ozdobné prvky; na fotografiích není žádný reklamní obsah jako jsou loga, slogany či výzvy k nákupu; zakázaným obsahem jsou informace o prodejci nebo jeho e-shopu.
  2. Pokud ano, pošlete nám na email obrazky@aukro.cz váš login. My vaši nabídku co nejdříve zkontrolujeme a pokud bude vše v pořádku, zařadíme vás do feedu na Seznam.cz.

Pozor: podle seznamáckých pravidel patří na Seznam.cz pouze nové zboží. Neposílejte proto nabídky se zbožím z druhé ruky, které bohužel promovat nesmíme. Nicméně i pro tyto prodejce budou nové standardy povinné a přispějí ke kultivaci Aukra.

Od kdy začnou nová pravidla platit?

Nová doporučení jdou ruku v ruce se změnou obchodních podmínek, kterou představíme v nejbližší době. Navíc od září 2018 mohou být na nabídky s obrázky, které nebudou dané standardy dodržovat, uvaleny sankce. Ty mohou v krajních případech vyústit až v blokaci prodejce. S přesným zněním upravených podmínek vás budeme včas informovat.

FAQ ke specifickým případům obrázků

Jak je to s prodejem značkových výrobků?

Pokud prodáváte značkové výrobky, nafoťte je tak, aby bylo logo viditelné na výrobku. V žádném případě jej neumisťujte na pozadí fotky.

Jak fotit klíče pro hry, virtuální kupóny a podobný typ produktů?

Pokud prodáváte klíče pro hry, ukažte obálku této hry. Na obrázek nezadávejte žádné další titulky. Pokud prodáváte virtuální kupony nebo kódy, můžete na fotografii zobrazit miniaturu nebo jméno bez dalších textů.

Co když prodávám sadu s více položkami?

Pokud prodáváte sady produktů, ukažte je na obrázku. Nepřidávejte žádné texty.

* Statistika Allegro.pl, kde k úpravě fotek přistoupili v minulých letech.

1 Hvězda2 Hvězdy3 Hvězdy4 Hvězdy5 Hvězd (7 hlasů, průměr: 1,00 z celkem 5 hlasů)
Loading...