5 velkých chyb, které dělají prodejci na Aukru

Pokud prodáváte na Aukru, možná jste se někdy setkali s tím, že jsme vám odstranili nabídku nebo dokonce zablokovali účet. Nebo se na vás naštval kupující. Den blbec? Ale vůbec! Spíš neznáte obchodní podmínky nebo jste podcenili některý z bodů, které shrnul Jiří Mareš, nezávislý grafický designér a tvůrce šablon pro Aukro prodejce.

"Při spolupráci s Aukro prodejci, kdy řeším design jejich produktových nabídek, se kromě nevědomého porušování obchodních podmínek často setkávám s různými nedostatky, které v konečném důsledku přináší časté problémy a negativní hodnocení ze strany kupujících," říká na svém blogu Jiří Mareš. Tady jsou jeho postřehy:

1) Propagace vlastního e-shopu

Na Aukru mimo jiné nabízejí zboží i majitelé internetových obchodů, kteří stránky Aukra využívají jako další prodejní kanál pro své produkty. Při vytváření nabídek nejčastěji uvedou jen základní údaje o zboží a pro další podrobné informace doporučují navštívit stránky jejich internetového obchodu kliknutím na uvedený odkaz. Prodejci si ale neuvědomují, že tímto krokem porušují obchodní podmínky Aukra a administrátoři mohou jejich nabídky manuálně odstranit. Zároveň prodejce informují e-mailem, z jakého důvodu nabídky odstranili a upozorní jej, že v případě opakování stejného prohřešku mohou přistoupit až k zablokování účtu. Za propagaci vlastního e-shopu není považován jen textový odkaz, ale také firemní logo obsahující název domény e-shopu i přesto, že přímo neodkazuje na stránky internetového obchodu.

2) Fotky stažené od výrobce

Pokud prodejce na Aukru nabízí nové zboží, které na základě smlouvy odebírá od výrobce, ve většině případů má také svolení k užití oficiálních fotografií zboží pro další propagaci. To však neplatí u prodejců nabízející použité zboží jako oblečení, mobilní telefony anebo další elektroniku. Z webových stránek výrobce stáhnou originální fotografie a popis zboží, přičemž zákazník nemá možnost vidět skutečný stav nabízeného zboží. V případě, že nabízíte zboží z druhé ruky, rozhodně doporučuji připojit do nabídky skutečné fotografie zboží. Zákazník alespoň nebude kupovat zajíce v pytli a celkově předejdete řadě problémů, které pak souvisí s reklamačním procesem.

3) Chybné údaje o dostupnosti zboží

Při zakládání nabídky může prodejce uvést přibližnou dobu, po kterou bude trvat dodání zboží. Tento údaj však není povinný a vzhledem k tomu, že na Aukru nabízejí zboží i tzv. virtuální prodejci, kteří nedisponují vlastním skladem a zboží objednávají od výrobce ze zahraničí, je kolikrát doba dodání i několik týdnů. V popisu nabídky pak nejčastěji jen uvedou, že nabízené zboží je skladem, což v některých případech znamená i skladem – u výrobce v Austrálii. Pokud tedy nedisponujete vlastním skladem a zboží vždy objednáváte u výrobce, zcela jistě o tom informujte vaše budoucí zákazníky v popisu nabídky na Aukru, včetně přibližné doby dodání zásilky.

4) Platba za zboží pouze předem

V zahraničí je naprosto běžné, že zákazníci preferují platbu předem, ať už skrze platební systém PayPal nebo přímo kreditní kartou či bankovním převodem. Český zákazník je však v tomto směru specifický a platba dobírkou při převzetí zásilky od přepravce tak patří stále k velmi oblíbeným způsobům úhrady. Prodejci však i zejména z důvodu snížení administrativní zátěže nabízejí pouze platbu předem, což zejména u začínajících prodejců působí značně podezřele.

5) Skryté kontaktní údaje

U všech firemních profilů na Aukru se zobrazují povinné fakturační údaje, ale již se nezobrazují kontaktní údaje jako telefon či e-mail. V případě prodejců se základním účtem se nezobrazují podrobnější informace. V rámci Aukra sice mohou zákazníci jednoduše poslat dotaz prodejcům skrze kontaktní formulář, ale někteří zákazníci přece jen dají přednost telefonickému dotazu nebo zaslání klasického e-mailu ze své schránky.

1 Hvězda2 Hvězdy3 Hvězdy4 Hvězdy5 Hvězd (7 hlasů, průměr: 2,43 z celkem 5 hlasů)
Loading...